Descriere: Realizarea
unui astfel de ziar presupune redactarea de articole de interes general, tiparirea
si distribuirea acestora. Ziarul poate fi intre 10-15 pagini si trebuie sa
contina articole care sa starneasca interesul cititorilor. Profitul dintr-o
asemenea afacere vine doar din vanzarea de spatiu publicitar in ziar odata ce
acesta capata o oarecare notorietate.
Afacerea incepe prin realizarea unei strategii foarte atent calculate.
O abordare simplista poate conduce la un faliment foarte rapid. De aceea
trebuie sa se stie ca publicitatea intr-un ziar se poate plati de la sume care
variaza intre 200-2000 lei pentru spatii publicitare mai mari. Odata ce este
realizat formatul, trebuie sa se stie exact cat spatiu va fi destinat
articolelor si cat spatiilor publicitare, pentru a se putea calcula amortizarea
investitiei.
Nr de aparitii
lunare ale ziarului depinde de suma de bani pe care doriti sa o investiti. Un
ziar cotidian ar necesita sume investite zilnic, insa si un profit mai mare din
publicitate, deoarece reclama ajunge la un numar mai mare de cititori/
potentiali clienti. Daca locuiti intr-un oras mare se poate incepe cu un ziar care sa apara o
data sau de doua ori pe saptamana cu un tiraj de aprox. 10000 exemplare/aparitie. Inca de la prima aparitie ziarul poate vinde
spatiu publicitar, asta se face prin contactarea potentialilor clienti si
oferirea ofertei. La o prima aparitie nu va puteti astepta la niste sume foarte
mari pentru simplul fapt ca nu exista inca o credibilitate, insa odata obtinut
un feedback pozitiv, clientii vor plati fara probleme si sume mai mari. Pentru
a obtine rezultate bune e foarte important continutul (articole scurte de
interes, curiozitati, etc), insa poate si mai importanta e strategia de
distributie. O distributie deficitara, afecteaza vanzarile clientilor, care vor
prefera sa nu mai investeasca in publicitatea oferita de dvs si vor cauta
variante care le ofera mai multe rezultate.
Distributia
ziarului poate fi facuta in cutii postale, in statii de autobus, in apropierea
facultatilor, mallurilor, pietelor, garilor. Daca lucrati singur sau cu 1-2
colaboratori principala ecuatie de care trebuie sa tineti cont e suma platita
tiparirii sa fie mai mica decat suma obtinuta din reclame.
O caracteristica
importanta a unui astfel de ziar este ca nu necesita colaborarea cu personal
experimentat in domeniu, vor fi articole informative scurte, simple relatari
ale unor stiri, evenimente sau curiozitati, usor de redactat pentru aproape
oricine.
Resurse necesare: -
obtinerea temelor si redactarea articolelor ( exista programe care se pot
downloada online care permit redactarea articolului in format direct pentru
tiparire)
- negocierea si obtinerea contractelor de
publicitate
- sumele necesare pentru tiparirea primelor tiraje
(daca exista un bun spirit de negociere si materialul prezentat e foarte bun,
investia initiala poate fi obtinuta din primele contracte de publicitate in
ziar)
- o buna strategie de distributie, fie ca platiti
persoane dispuse sa distribuie, fie ca o faceti dvs, scopul ziarului e de a
ajunge la cat mai multe persoane.
- un bun management de reinvestire si de
amortizare
- disciplina muncii
Avantaje: - este o
afacere care se poate realiza foarte usor, chiar in propriul domiciliu
- investitie initiala redusa
- odata cu dobandirea notorietatii profiturile pot
deveni foarte mari
Dezavantaje: -daca sunteti o persoana dispusa la multa
implicare aceasta afacere nu are dezavantaje
Concluzii: Lumea
cumpara tot mai putin ziare, avand informatia la distanta de un click, insa
daca ziarul ar fi oferit gratuit l-ar lua cu siguranta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu