Idei de afaceri : Insecte comestibile – mancarea viitorului

Descriere: Oricat de ciudat ar parea, cei care au gustat specialitati realizate cu insecte gatite s-au declarat multumiti de gust, chiar placut surprinsi. Denumite de unele persoane mancare viitorului, pentru ca sunt foarte productive raportat la consum/productie, anumite specii de insecte par sa fie o solutie foarte buna pentru o criza alimentara, speram doar speculativa. Astfel, de exemplu, pentru o vaca , in care se investeste aproximativ 10 kg de mancare, se obtin aprox. 1 kg de carne, in schimb daca se alimenteaza anumite specii de insecte cu 10 kg de mancare se obtin 6-8 kg de carne. Sunt mult mai eficiente decat orice alt animal crescut pentru carne, singura problema peste care trebuie sa trecem este ca trebuie sa ne obisnuim ca nu e vorba despre orice fel de carne, ci carne de insecta. Pentru doritori, este foarte important de stiut, ca nu toate insectele sunt utilizate pentru consum.
Exista aprox. 1400 de insecte comestibile, iar printre cele mai cunoscute putem enumera : lacustele, tarantula, termite, libelule, larve, furnici verzi. Decizia insectelor ce vor fi crescute o las la agerea fiecaruia (nu pot sa recomand o specie anume, din diferite considerente), insa studiul insectelor care sunt cele mai utilizate in domeniul gastronomic in lume poate ajuta. In continuare va prezint cateva filme demonstrative de astfel de ferme:









Resurse necesare: - alegerea tipurilor de insecte ce vor fi crescute
                             - amenajarea spatiului in functie de insectele ce se doresc crescute( chiar de terarii pentru cresterea insectelor (http://3afaceri.blogspot.com/2011/11/confectionare-de-terarii-terrarium.html )
Avantaje: - poate fi o afacere de viitor
                - costurile sunt minime
Dezavantaje: - aspectul si natura produsului face promovarea dificila
                       - e o afacere foarte complicate, fermele de acest gen fiind un concept nou si pe piata internationala, de aceea este indicat un regim de investitii prudent, nefiind niciun fel de date pe piata romaneasca reusita afacerii are doar caracter speculativ si este tratata doar ca o idee pe viitor.
Concluzii: Pe piata romaneasca nu exista date referitoare la existenta sau productia acestui produs, insa pe o piata in plina dezvoltare din toate punctele de vedere, cine va investi intr-o astfel de activitate, intrand pe o piata fara concurenta, poate fi dezvoltatorul unui fenomen in crestere pe care  nu il presimtea nimeni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu