Idei de afaceri : Agentie matrimoniala / matchmaking


Descriere: Desi aceasta afacere pare banala, in ultimii ani acest gen de activitati au avut o crestere considerabila. Un serviciu de intermedieri matrimoniale se poate dovedi foarte util acelor persoane carora locul de munca nu le permite foarte mult timp liber, cautatorilor de suflete pereche, persoanelor timide si chiar persoanelor satule de costuri suplimentare ale caror intalniri au ca rezultat incompatibilitatea. Spre deosebire de site-urile de dating sau socializare, agentiile matrimoniale / matchmaking au in grad de reusita considerabil mai ridicat, fiindca intalnirile sunt organizate cand rezulta, pe baza unor criterii obtinute de la clienti, o compatibilitate macar matematica.


            Ca orice agentie, primul pas este formarea unei baze de date bine organizata. Indicat este utilizarea unui software, dar pentru inceput se poate realiza si tip catalog/liste. Un lucru foarte important in orice baza de date este obtinerea completa a informatiilor fiecarei intrari, de aceea formularul de inscriere/ informatiile ce se vor prelua trebuie sa fie gandite foarte bine inca de la inceput. Preturile practicate de agentiile matrimoniale sunt : 100 – 150 RON pentru inscrierea unei persoane in baza de date pentru o durata de 3 luni, 200 – 250 RON pentru o intalnire, plata acestei taxe fiind suportata de persoana care solicita intalnirea. Procesul de functionare este destul de simplu : 1. Individul apeleaza la agentie direct sau telefonic. 2. Agentia preia datele complete ale individului (nr de telefon, poze, caracteristici generale., caracteristici fizice, hobby-uri, trasaturi temperamentale, calificari profesionale, etc) 3. Clientul achita o taxa de 100-150 RON pentru inscrierea pentru 3 luni in baza de date 4. Agentia cauta in baza de date, si nu numai, persoane compatibile cu individul 5. Cand s-au gasit cateva persoane compatibile, individul este contactat si i se prezinta oferta 6. Daca o pozitie din oferta prezinta interes pentru individ, acesta este intrebat daca doreste o intalnire 7. Pozitia aleasa de individ este contactata pentru a-si da acordul unei intalniri. 8. Individul plateste taxa de intalnire, iar agentia ii ofera numarul de telefon al persoanei selectate cu care se va intalni. Optional individul poate fi si consiliat, pentru ca desi exista compatibilitate, unele trasaturi de temperament sau obiceiuri dezovoltate, il/o pot face sa o dea in bara.

            Un lucru foarte important este confidentialitatea clientilor, majoritatea clientilor isi doresc informatiile si pozele sa circule doar in circuit inchis. Este bine inca de la inceput sa i se prezinta foarte atent acest aspect clientului pentru o mai mare incredere, dar si ca o dovada de profesionalism. Se vor aloca resurse suplimentare de energie pentru perioadele din an cu sarbatori, perioade in care constientizarea singuratatii este mult mai mare in randul oamenilor.

            Pe langa clasicul proces de functionare, multe agentii incearca si alte abordari mai diferite, oferind clientilor activitati de socializare cum ar fi speed dating, petreceri, seri de jocuri, etc.

Resurse necesare: - un plan de afaceri

                - formarea structurii formularului de inscriere in baza de date

                 - formarea unei baze de date

                - Inchirierea unei locatii de mici dimensiuni (biroul agentiei)
                 - promovare intense online si offline

Avantaje: - este o activitate usor de realizat

-   costuri foarte mici

- este o afacere care ajuta la satisfacerea unei nevoi esentiale a vietii

-  se obtin profituri foarte mari raportate la costuri ( de exemplu 5-6 clienti inscrisi pe luna asigura plata chiriei biroului)

Dezavantaje: - administrarea bazei de date si a noilor intrari necesita multa munca la calculator, nu ca dificultate, ci ca volum.

Concluzii: Aceasta activitate de infiintare a unei agentii matrimoniale este o afacere simplu de realizat, evident presupune un volum ridicat de munca de secretariat, insa succesul in aceasta activitate este garantat deoarece este acel tip de business perfect care se bazeaza pe o nevoie esentiala a individului.

3 comentarii: